Pagini

marți, 4 februarie 2014

Cauzele subtile ale bolilor - Vertebrele lombare, sacrum și coccis

          



Această zonă, adeseori confundată cu rinichii și asociată cu durerea de rinichi este situată de la mijloc până la coccis și face parte din sistemul de susținere. Partea de jos a spatelui simbolizează siguranța, asigurarea și încrederea mea în viață. Durerile din această zonă denotă prezența nesiguranței materiale(legate de muncă, bani, bunuri) și afective. ”Îmi este teamă că îmi va lipsi ceva”, ”Nu voi reuși niciodată”, ”Nu voi realiza niciodată acest lucru” sunt expresii care exprimă sentimentele interioare pe care le am. Sunt atât de preocupat de aspectele materiale încât simt o mare tristețe, deoarece există un gol, un gol care îmi face rău. Există o lipsă de coerență între dorințele mele și acțiunile mele. Pot chiar să îmi estimez valoarea personală în funcție de numărul de bunuri materiale pe care le am. Durerile în această zona apar destul de des în urma pierderii unui loc de muncă, a pensiei, la plecarea unui copil, după o separare sau chiar după o cearta în urma căreia simt ca ceva se ”rupe”. Trăiesc o dualitate foarte mare, deoarece îmi doresc atât ”calitate” cât și ”cantitate”, atât legat de relațiile mele personale cât și legat de bunurile pe care le am. Am tendința de a căra prea multe în spate și a-mi consuma energiile. Încerc să fac totul pentru a fi iubit și insist pe ceea ce cred ceilalți despre mine. De asemenea, vreau să îmi atribui acest rol, pentru a-mi da importanță. Poate fi vorba despre o neliniște legată de una sau mai multe persoane. Îmi fac griji pentru ele și poate am tendința de a lua problemele altora asupra mea. Astfel există riscul de a apărea lumbagia, durerea lombară. Neputința mea față de anumite situații din viață îmi dă o stare de amărăciune și refuz să mă supun, deoarece îmi este frică. Acest sentiment de neputință (trăit uneori pe plan sexual), care mă poate duce până la revoltă, îmi poate provoca un lumbago sau o durere de rinichi. Nu mă simt susținut în nevoile mele de bază și în cele afective. Mă simt incapabil să îmi asum dimensiunea materială a vieții. Raporturile între lucruri și persoane sunt conflictuale. Îmi este greu să fac față schimbărilor și noutăților care apar, deoarece îmi place să mă simt în siguranță, cu rutina și vechile mele obiceiuri. Acest lucru indică faptul că sunt adeseori inflexibil și rigid și aș vrea să fiu susținut în felul meu. Nu pot să fiu pe deplin fericit: există tot timpul o umbră, ceva ascuns.
Dacă ACCEPT faptul că ceilalți pot să mă ajute în felul lor, voi descoperi și voi conștientiza că am tot sprijinul necesar. Astfel voi deveni mai autonom și mai responsabil. Mă eliberez de povara care aparține celorlalți. Am nevoie să nu mai forțez să fac unele lucruri pentru a păstra o imagine frumoasă, deoarece astfel îi voi manipula pe ceilalți și nu acționez ghidat de inima mea. Dacă apare o presare a discurilor lombare, înseamnă că, probabil, pun prea multă presiune asupra mea, în a face anumite lucruri cu scopul de a fi iubit de ceilalți. Am nevoie de o perioadă de odihnă, de care voi profita pentru a observa ce se petrece în viața mea și pentru a-mi redefini prioritățile. Deoarece nu mă simt susținut, devin înțepenit, rigid față de ceilalți. Oare am tendința de a-i acuza pe ceilalți pentru problemele mele? Mi-am exprimat nevoile? ACCEPT faptul că singurul meu sprijin vine de la mine însumi. Reluând contactul cu ființa mea interioară, stabilesc un echilibru în nevoile mele și reintru în contact cu toate forțele universului care se află în mine. Aceste forțe îmi dau încredere în mine și în viață, deoarece știu că îmi vor aduce tot ce am nevoie, pe plan fizic, emoțional și spiritual. Sunt susținut tot timpul!
L1 – prima vertebră lombară este afectată atunci când trăiesc un sentiment de neputință față de cineva sau ceva ce nu îmi convine, având impresia că nu pot schimba nimic și că trebuie să suport acel lucru. Astfel devin rigid, lipsit de viață. Consum multă energie pe lucruri deseori mărunte, dar pe care le amplific atât de mult încât ajung la proporții catastrofice, ceea ce îmi dă un sentiment de disperare. Pot trăi o nesiguranță legată de unele aspecte din viața mea, chiar dacă nu are sens acest sentiment. Mă aștept să fiu înșelat, păcălit de ceilalți. Vreau să controlez totul, lucru omenește imposibil. Țin atât de mult cont de ceilalți încât îmi las total deoparte propriile nevoi și libertatea mea. Pot avea, deasemenea, conflicte interioare legate de faptul că nu îmi permit să fac ceea ce vreau. Am nevoie să fiu apropiat de oameni, dar în același timp am nevoie de momente de singurătate. Acest lucru face să simt frustrare, agresivitate și furie. Aceste sentimente îmi aspresc inima și nu mă pot elibera de ele, lucru care îmi dă o stare de amărăciune față de viață. Când este afectată vertebra L1 pot apărea, de asemenea, afecțiuni la nivelul aparatului digestiv (intestine, colon) sau legate de eliminarea alimentelor (constipație, dizenterie, etc).
ACCEPT puterea pe care o am de a-mi schimba cursul vieții mele (numai a mea)! Îmi refac prioritățile pentru a-mi canaliza mai bine energiile.
L2 – starea celei de-a doua vertebre lombare depinde foarte mult de flexibilitatea mea față de mine și față de ceilalți. Singurătatea și tristețea, cauzate de multe ori de o timiditate accentuată, sunt, de asemenea, factori importanți care pot afecta vertebra L2. Sunt prizonierul emoțiilor mele, neștiind cum să le trăiesc și să le exprim, Având uneori emoții explozive, îmi pun o mască pentru a mă apăra și a evita ca ceilalți să vadă ce se întâmplă în interiorul meu. Starea mea de rău poate deveni atât de puternică, încât vreau să îmi îngrop ”răul” prin alcool, droguri, muncă. Etc. L2 transmite astfel un semnal de alarmă. Nu mai vreau să fiu jignit și umilit. Am tendința de a vedea totul în negru și trăiesc într-o stare de depresie, care pe undeva îmi place, deoarece astfel am un rol de victimă, care mă obligă să nu acționez și să nu schimb lucrurile în viața mea. Îi pot acuza pe părinții mei sau anumite evenimente din copilărie pentru nefericirea mea actuală. Cred că supraviețuirea mea depinde de iubirea celorlalți. La fel ca în cazul vertebrei L1, am un sentiment de neputință și de tristețe, care vor afecta vertebra L2. Sunt trist deoarece ar fi trebuit să ma bucur de plăcerile vieții, în timp ce nu îmi permit acest lucru, din cauza ”obligațiilor” mele sau din datorie, pentru a da un bun exemplu celorlalți. Trebuie să învăț că nu trebuie să fiu perfect. Uneori mă simt incapabil sau neputincios în fața unei situații și îmi este greu să renunț la ceva. Menționez faptul că, afectarea vertebrei L2 poate duce la dureri de abdomen, apendicită sau afecțiuni la picioare, putând apărea varice.
ACCEPT să las la o parte furia sau ranchiuna pe care le am față de mine. Nu trebuie decât să fiu sincer cu mine însumi și cu ceilalți. ACCEPT să îmi exprim liber suferințele, bucuriile, îndoielile, neînțelegerile, frustrările, pentru a fi mai deschis față de ceilalți și pentru ca vertebra L2 să își revină la starea de sănătate.
L3 – a treia vertebră lombară este afectată mai ales atunci când trăiesc situații tensionate sau conflictuale în familie.
Poate fi vorba de un conflict pe plan sexual: există sau a existat o rivalitate, există o relație în afara căsătoriei, care implică copiii sau traume legate de un incest din trecut sau actual. Mă rețin să spun sau să fac anumite lucruri pentru a nu-i răni sau a nu-i deranja pe ceilalți, dar, făcând acest lucru, îmi fac mie însumi. Joc rolul ”băiatului bun” sau al ”fetei bune” și arăt o flexibilitate foarte mare, dar devin prea generos, ceea ce mă face să simt frustrare, mai ales dacă sunt nevoit să îmi las dorințele deoparte. Mă dau la o parte, poate și din cauza culpabilității sau a timidității, care mă fac să mă resping pe mine însumi. Mă judec foarte aspru, am mustrări de conștiință, fondate sau nu, care pot avea legătură cu trădarea. L3 reacționează, deasemenea, dacă în numele sensibilității mele prea mari, evit să îmi comunic emoțiile, neștiind cum vor fi primite acestea. Devin ”paralizat, neputincios chiar, în emoțiile mele, în corpul meu, în gândurile mele, ceea ce mă împiedică să îmi manifest creativitatea și tot ceea ce este legat de ea, Mai ales comunicarea și sexualitatea care rămân rigide și frigide.
O stare proastă a vertebrei L3 poate cauza afecțiuni ale organelor genitale (ovare, testicule), la uter sau la vezică și la genunchi, precum artrita, inflamații, dureri.
Pentru a depăși această descurajare, ACCEPT să întind brațele spre ceilalți și să îndrăznesc să îmi exprim emoțiile pentru ca potențialul meu creativ să renască și să se manifeste.
L4 – când este afectată a patra vertebră lombară, acest lucru este provocat de multe ori de faptul că am dificultăți în a face față realității de zi cu zi. Sunt puțin preocupat de ce se întâmplă în jurul meu și foarte atașat de trecut, pot să mă plâng într-o lume imaginară și astfel să trăiesc într-o stare pasivă. Apare o stare de indiferență. ” De ce să îmi fac griji?” De obicei mă supun evenimentelor care vin, în loc să le creez, lucru care îmi provoacă un gust amar. Este un aspect prezent mai ales pe plan profesional, în munca mea. Am aspirații enorme, dar fricile mele mă împiedică să avansez și îmi frânează schimbările pe care le-aș putea face. La acestea se adaugă o nesiguranță legată de bani. Mă simt în afara normei, diferit de ceilalți. Poate fi legat de muncă sau de cuplu, care nu mi se pare potrivit. Încerc să rămân într-o structură definită. Este singurul mod de a obține aprobarea celorlalți, atenția lor și de a păstra o imagine pozitivă. La fel ca și în cazul vertebrei L3, am nevoie să mă protejez și să mă închid, deoarece mă las foarte ușor influențat de lucrurile din jurul meu, mai ale de ceea ce pot spune ceilalți despre mine, lucru care îmi afectează mult  sensibilitatea. Toate acestea îmi afectează sexualitatea, pe care am tendința să o neg. Mă critic foarte mult și discernământul meu este uneori foarte scăzut, deoarece mentalul meu este rigid, astfel nu pot avea o vedere de ansamblu asupra unei situații și, prin urmare, să găsesc soluții sau posibilități. Vreau să controlez în loc să îmi ascult vocea interioară. O vertebră L4 afectată poate provoca dureri în zona nervului sciatic, a corpului uterin, la femei și a prostatei, în cazul bărbaților.
ACCEPT să îmi ascult vocea interioară, lucru care îmi redă controlul asupra vieții mele. Îmi recapăt puterea de a-mi crea viața așa cum vreau și îmi găsesc gustul de a împlini lucruri mari.
L5 – când cea de-a cincea vertebră lombară este afectată pot să mă întreb ce se întâmplă în viața mea actuală. Oare am o atitudine de dispreț sau de nonșalanță față de o persoană sau o situație? Este posibil să simt gelozie, nemulțumire, frustrare, să am senzația că viața m-a păcălit și să îmi fie greu să recunosc acest lucru.
Mă devalorizez față de membrii familiei mele, de prieteni, de colegii de muncă, etc. Mă simt diferit, mai ales legat de fantasmele mele sexuale și, prin urmare, trăiesc în tăcere. Sunt deconectat de frumusețea mea interioară. Viața mea este atinsă de un apetit sexual necontrolat (în toate aspectele) și trebuie să învăț să îmi cultiv relațiile interpersonale, mai ales pe plan afectiv, să învăț să fiu sincer și să mă simt bine, deoarece, în sinea mea, trăiesc o nesiguranță mare și îmi este greu să exprim ceea ce trăiesc. Am tendința de a fi ușor depresiv, deoarece trec cu ușurință de la un partener la altul, fără să știu prea bine de ce mi se întâmplă acest lucru, mă simt ”cinstit” în ceea ce trăiesc. Inventez tot felul de scenarii și atenția mea este concentrată pe detaliile mărunte, ceea ce mă împiedică să trec mai departe. Există o umbră de tristețe care îmi întunecă viața și mă împiedică să mă bucur de ea. Nesiguranța mea, neîncrederea mea și greutățile pe care le car în spate, mă împiedică să merg înainte.
 Învăț să savurez fiecare moment care trece și să apreciez abundența care face parte din viața mea. Trăiesc cu recunoștință și bucurie.
Starea proastă a vertebrei L5 poate cauza dureri de picioare, la genunchi și la degetele de la picioare. Regiunea lombară face parte din sistemul central al mișcării. Dacă îmi este greu să negociez cu societatea, atât în ceea ce privesc direcțiile pe care le aleg, cât și sprijinul pe care îl primesc de la aceasta, pot trăi frustrare și resentimente. Nu vreau să trec de provocarea față de anumite persoane sau situații. Relațiile mele personale cu cei din jur au de suferit. De asemenea poate fi vorba de dificultatea de a accepta faptul că îmbătrânesc. Îmbătrânesc și accept noțiunea de muritor.
În cele din urmă, zona lombară este foarte strâns legată de centrii de energie inferioară: coccisul și osul sacru, care sunt legate în mod special de sexualitate. Dacă trăiesc conflicte interioare sau exterioare legate de sexualitatea mea, dacă mi-am refulat energia sexuală, dacă mă simt trădat, poate apărea o durere în această zonă.
Cele 5 vertebre sacre și cele 4 vertebre ale coccisului sunt legate de această zonă.
Când sunt afectate vertebrele zonei sacre este posibil să am impresia ”că nu am coloană vertebrală” și că am nevoie de altcineva sau de altceva pentru a mă susține. Sunt pus la încercare de către viață pentru a-mi cunoaște nivelul de integritate și de onestitate. Am un potențial enorm, dar sunt oare pregătit să fac eforturile necesare pentru a-mi împlini scopurile?
S1, S2, S3 - fiind primele vertebre sacrale, sunt sudate și vor fi prezentate împreună. Formează un întreg. Reacționează la rigiditatea pe care o manifest, la amorțeala mea de spirit față de anumite situații sau anumite persoane, la mintea mea închisă, care refuză să înțeleagă ce vor să spună ceilalți. Vreau să dețin controlul pentru a mă simți puternic și în siguranță, iar dacă îl pierd mă înfurii, devin agresiv și pot avea tendința să vreau să bat pe cineva, atât sunt de frustrat și de plin de supărare. Toate aceste sentimente își au cauza de multe ori, în relațiile mele afective (care nu sunt tot timpul așa cum mi le doresc) și într-un conflict cu autoritatea. Comunicarea, atât cea verbală cât și cea sexuală este deficitară, mă simt tot timpul judecat. Am impresia că înot contra curentului și mă simt închis. Am  nevoie să iau o pauză și să îmi observ clar viața, să meditez la ceea ce vreau și să clădesc o bază solidă.
S4, S5 – toate dorințele își au sediul în a patra și a cincea vertebră sacrală. Dacă sunt capabil să le gestionez bine, dacă îmi acord timp pentru odihnă și pentru a face lucrurile care îmi plac, S4 și S5 vor funcționa foarte bine. Totuși, dacă trăiesc culpabilitate, mă consider leneș și mă confrunt cu datoria mea și cu moralitatea mea, îmi judec atitudinea ca fiind ”incorectă”, cele două vertebre riscă să reacționeze puternic. Am dreptul să fac anumite lucruri pentru mine și să evadez uneori, dar trebuie să evit ca acest lucru să devină un mijloc de fugă, pentru a nu face față responsabilităților. În acest moment lenea poate fi în dezavantajul meu: mă ține într-o stare de lașitate și de pasivitate, care mă împiedică să merg înainte. E aceea, în cazuri extreme, picioarele mele vor fi, de asemenea afectate. Singura modalitate de a vindeca un os sacru rupt sau luxat, este imobilitatea fizică, pe o durată lungă de timp. Osul sacru este legat de al doilea centru de energie, situat la nivelul primei vertebre lombare. Un dezechilibru al acestui centru de energie poate determina următoarele afecțiuni fizice: la nivelul organelor genitale poate exista infertilitate, frigiditate sau herpes, la nivelul rinichilor, cistite și calculi renali, iar la nivelul digestiei există riscul de diaree, constipație, colită, incontinență, etc.
Deviațiile coloanei vertebrale (scolioza), apar de obicei la acest nivel și sunt însoțite de dureri de spate. Cea de-a doua chakră de energie influențează raporturile pe care le am cu cei din jurul meu și o disfuncție a acestei zone, care afectează osul sacru, va indica stresul meu, angoasele, fricile și tendința mea depresivă, pe care trebuie să învăț să le gestionez. O dificultate la nivelul osului sacru poate reflecta existența unui conflict interior față de ceea ce este sfânt și sacru, față de valorile mele religioase, fața de valorile mele spirituale. Oare sunt în contradicție cu acestea sau mă culpabilizez deoarece am lăsat deoparte viața mea spirituală? Am de luat o decizie crucială și mă simt pierdut în fața acesteia. Cine mă sprijină în deciziile mele? Osul sacru are legătură cu relația părinte-copil și poate fi atins din cauza unui sentiment de ură. Vreau să avansez în viață, dar mă agăț de trecutul meu și de lucrurile sau persoanele care care îmi sunt familiare și care îmi conferă un sentiment fictiv de stabilitate, de control, de protecție. Dualitatea mea interioară nu poate dispărea decât dacă îmi identific în mod sincer emoțiile actuale, astfel acestea vor deveni un mijloc de transformare.
Coccisul – este legătura cu prima chakră sau centru de energie, sediul supraviețuirii. Reprezintă baza sexualității mele, îndeplinirea adecvată a nevoilor de bază (sexualitate, hrană, protecție, adăpost, iubire materna, etc), tot ceea ce îmi asigură stabilitate. Coccisul este format din patru vertebre sudate una de alta. Reprezintă dependența mea de viață sau de cineva. O durere în această zonă poate semnifica că, corpul îmi spune că trebuie să mă opresc. Mai ales nesiguranța mea se manifestă în legătură cu nevoile de bază, de supraviețuire, mai ales faptul de a avea un acoperiș deasupra capului, hrană, haine, etc. Hrana, în acest sens, cuprinde nevoile fizice, dar și pe cele emoționale și sexuale. Am nevoie să mă simt în siguranță, ca o pasăre în cuibul ei. O afecțiune la coccis poate proveni din sentimentul meu de a fi dominat, de a ma simți ca un ”nimic”. Am tendința să mă ghemuiesc în colțul meu, ca și cum aș fi pedepsit: simt că o parte din mine este moartă și privesc viața care trece pe lângă mine, fără să fac parte neapărat din ea. Rămân în situații care ar fi trebuit să se termine cu mult timp în urmă, dar incertitudinea și îndoiala pun stăpânire pe mine. Oricine are nevoie de iubire în viața lui.
Oricine are nevoie de comunicare prin relații sexuale cu partenerul său. Aceste nevoi sunt deseori negate sau reprimate, mai ales din cauza convingerilor morale și religioase, care mă determină să fiu nesatisfăcut. Pot să mă simt neputincios, în toate sensurile cuvântului și simt o furie care se zbate în mine. Vreau să fug de orice situație care îmi afectează sensibilitatea și față de care pot simți culpabilitate. De exemplu, dacă trebuie să îmi las copilul să fie crescut de altcineva, oasele coccisului vor reacționa foarte puternic.
Trebuie să îmi las orgoliul la o parte, adică fricile mele. Trebuie să am încredere în viață și mai ales în capacitatea mea de a mă exprima și a avea grijă de mine. Când am o dificultate legată de acest aspect din mine, verific în interiorul meu până în ce punct sunt dependent de o persoană care, conștient sau nu, îmi satisface anumite nevoi din viață. Sunt capabil să îmi împlinesc propriile nevoi, să fiu autonom. Este posibil ca persoanele de care mă atașez să fie mult mai dependente la nivel afectiv decât mine și să aibă nevoie de acest gen de relație. Deoarece coccisul este legat de prima chakră, un dezechilibru la acest nivel poate cauza tulburări fizice, cel mai adesea legate de rect sau anus (hemoroizi, mâncărime), vezică (tulburări urinare, incontinență), prostată. Pot apărea și dureri la baza coloanei vertebrale, o luare sau o pierdere în greutate considerabilă, o proastă circulație sanguină la nivelul picioarelor (flebită) și a mâinilor. Aceste afecțiuni indică faptul că am nevoie să reechilibrez acest centru de energie. În cazul în care cad și mă lovesc la coccis, mă întreb în ce situație am impresia că mă învârt în cerc. Bat pasul pe loc, îmi neg impulsurile. Deoarece mă tem de propriile mele emoții, îmi înțepenesc spatele pentru a-mi proteja imaginea pozitivă, dar viața mă readuce la realitate, mă face să revin cu picioarele pe pământ.
ACCEPT să văd până în ce punct fac dovada de independență și de vigoare în viața mea. Trebuie să las la o parte orice sentiment de neliniște față de nevoile mele de bază și să conștientizez acum forțele mele interioare și să recunosc că eu sunt persoana cea mai potrivită pentru a-mi asigura propria viață.”


Legătura dintre coloana vertebrală, nervi spinali și organism



Vertebra
Arii și spații ale corpului
Simptome posibile

L1
Intestin gros și ganglioni inghinali
Constipație, colită, diaree, dizenterie, hernii inghinale
L2
Apendice, abdomen, partea superioară a piciorului
Crampe, cârcei, varice superficiale
L3
Organe sexuale, uter, vezică urinară, genunchi
Probleme de vezică, probleme de menstruație, menstruație dureroasă, neregulată, avort spontan, incontinență, impotență, dureri de genunchi
L4
Prostată, mușchii de jos ai spatelui, nervul sciatic
Sciatică, lumbago, urinări frecvente, dureri de spate
L5
Gambe, glezne, picioare
Proasta circulație la nivelul picioarelor, glezne umflate, slăbite, cârcei, platfus și picioare reci
Sacrul
&
Mușchii soldului și fese
Boli ale articulației sacroiliace, curburi anormale ale coloanei
Coccis
Rect și anus
Hemoroizi, prurit anal, dureri de spate în poziția așezată
         
         

          

2 comentarii:

  1. Buna ziua, Numele meu este Dr. James Henry de la Universitatea din Benin Teaching Hospital, sunt specialist în Chirurgie pentru organe și ne ocupăm de cumpărarea de organe de la oameni care doresc să vândă, iar noi suntem localizați în Nigeria, SUA și în Malaezia , dar sediul nostru se află în Nigeria. dacă sunteți interesat să vă vindeți rinichiul sau să vindeți orice parte din organul corpului dvs. Vă rugăm să ne contactați pentru mai multe informații.
    Contactați-ne prin intermediul
    E-mail: jameshenryhome@gmail.com
    Număr Whatsapp: +2348110133466
    Sper să aud de la tine.
    Salutari,
    Dr. James
    CEO
    UNIVERSITATEA SPITALULUI DIDACTIC BENIN.

    RăspundețiȘtergere